유창한 외국어를 활용하여 탐구하는 인재 > 인천국제고등학교

유창한 외국어를 활용하여 탐구하는 인재

학생들의 다양한 진로와 전공 분야에서 필요로 하는 읽기 능력과 쓰기 능력을 향상하기 위한 교육활동을 제공하고 있습니다.
글을 이해하며 자신의 생각이나 의견을 글로 표현하는 능력을 기름으로써 국제적 안목을 갖고
세계인으로서의 자질과 소양을 높이기 위해 노력하고 있습니다.

Discussion Agora (디스커션 아고라)

원어민 교사와 함께 하는 사회과학 관련 텍스트를 함께 읽고 주제 토론을 하는 프로그램입니다.

목적: 사회과학 원서 텍스트와 원어 강의를 통한 학생들의 학문 역량과 의사소통 역량 신장

1학년 주제

1. Free Internet Service for the Poor

2. Teaching Practical Subjects

3. Child Curfews

4. Part Time Jobs for Teenagers

5. Restricting Mass Tourism

6. Studying Abroad

7. Compulsory Voting

8. Free College Education

9. Merit-based Pay for Teachers

10. Standardized Tests

2학년 주제

1. Colonizing Other Planets

2. Rich Countries Helping Poorer Countries

3. National Pride

4. Returning Art Stolen During Wars

5. Westernizing Asian Education

6. America as the World's Police

7. Immigration

8. Learning a Foreign Language While Abroad

9. Human Cloning

10. Celebrities Having No Right to Privacy

3학년 주제

Class 1: Bucket List

(What are 5 things on your bucket list? Why do you want to achieve them?)

Class 2: Music

(How often do you listen to music? How much of a role does it play in your life?)

Class 3: Money

(What is one word other people would use to describe you? Do you think that word accurately defines who you are as a person?)

Class 4: Internet

(Imagine a life without Internet. How does that world look, and how would it affect you?)

Class 5: Personality

(What does money mean to you? How important of a factor is it in your life?)

Class 6: Food

(What's your favorite food? Why is food so important to people?)

Class 7: Hobbies

(What are some hobbies you had, have, or wish you could try?)

Class 8: Art

(What's your favorite type of art? Do you have a favorite art piece? If you have a favorite, are you willing to share it with the class?)

Class 9: Superstitions & Mysteries

(What is a superstition you have? Or what's a superstition you know about that you think is totally weird? Are their any mysteries that you think have led to people having superstitions?)

Class 10: Helping

(Do you have an easy time asking for help? How much do you value helping other people? How much do you value people helping you?)

대상

1, 2, 3학년 학생 중 희망자 및 교사 추천학생

기간

학기별 주 1회 실시(학기당 총 10회)

활동 내용

  • 원어민 교사(3인)와 교내 영어 교사(2인)
  • 사회과학 영어원서를 읽고, 원어민 선생님의 강의를 듣거나 동료들과 영어로 토론활동 실시

Individual Research (IR)

개인 연구를 통해 진로의 방향성을 고민하는 기회를 부여하는 ‘개인 연구 보고서 작성(영어)’ 프로그램입니다.

대상 및 기간

1학년 학생 중 희망자, 매년 12월 ~ 2월

활동 내용

  • 1학년 영어 교과 수업활동을 통해 작성한 essay를 방학 기간 중 심화 탐구하여 최종 작성한 연구 보고서를 제출하고 이를 심사하여 시상
  • 사회교과 연구과목과의 연계를 통해 탐구 및 연구 활동에 필수적인 기술(재진술하기, 인용하기 등)을 적용